Снігурівський заклад дошкільної освіти № 1
(ясла-садок) Снігурівської міської ради
Снігурівського району Миколаївської області
Вул. Янтарна, буд. 7, м .Снігурівка, Миколаївської обл. 57300
Телефон (05162) 2 – 13 – 50 е-mail: sadochoksnig1@gmail.com
Витяг з НАКАЗУ
04.01.2021 | № 7 |
Про формування безпечного
освітнього середовища та
запобігання булінгу в ЗДО №1
На виконання законів України «Про охорону дитинства», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» від 18 грудня 2018 року № 2657-УІІІ, Рекомендацій Міністерства освіти і науки України для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. №1/11-881 від 29.01.2019, з метою створення соціально безпечного простору, попередження жорстокого поводження з дітьми, протидії булінгу, захисту прав дітей, інших осіб, які працюють у ЗДО
НАКАЗУЮ:
1.Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками Конвенції ООН про права дитини, Закону України «Про охорону дитинства», спільного наказу Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України від 19.08.2014 року № 564/863/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення», наказу Міністерства освіти і науки України від 02.10.2018 року № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», та підвищувати рівень персональної відповідальності працівників ЗДО за дотриманням чинного законодавства.
Постійно
1.2. Забезпечити виявлення випадків насильства над дітьми та своєчасне інформування відділу освіти, служби у справах дітей, ювенальної поліції про випадки насильства серед дітей, та вжиття конкретних заходів щодо їх попередження та недопущення в дитячому середовищі.
Постійно
1.3. Забезпечити проведення перевірки приміщень, території закладу дошкільної освіти з метою виявити місця, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування).
Постійно
1.4. Затвердити заходи, щодо розгляду стану роботи про додержання педагогічними працівниками вимог законодавства щодо забезпечення захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства.
Постійно
1.5. Затвердити та оприлюднити на сайті,дошці оголошень та при проведенні інструктажів для всіх працівників закладу освіти:
-правила поведінки здобувачів освіти в закладі освіти;
-план заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню);
-процедуру подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти (форма заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду відповідно до законодавства тощо);
- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).
Лютий 2021 року
1.6. Проводити інформаційно-просвітницьку роботу серед дітей, батьків спрямовану на формування стандартів безпечного освітнього середовища та недопущення проявів шкільного булінгу.
Постійно
2. Вихователю-методисту Яцюк Г.А.:
2.1. У випадках виникнення підозри щодо жорстокого поводження з дитиною або в разі реальної загрози його вчинення вдома, з боку однолітків, працівників закладу освіти або інших осіб керуватись листом Міністерства освіти і науки України від 07.08.2019 № 1/9-486.
Постійно
2.2. Проводити роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетентності та підвищення рівня психологічної культури вихователів та батьків для здійснення ефективної взаємодії дорослих з дітьми, побудованої на засадах довіри.
Постійно
3. Організацію виконання даного наказу покласти на вихователя- методиста Яцюк Г.А.
Директор ЗДО Любов ГЛУШКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор ЗДО №1
Любов ГЛУШКО
Алгоритм дій Снігурівського закладу дошкільної освіти №1 (ясла-садок) Снігурівської міської ради
1. Якщо педагог, інші працівники, батьки чи учасники освітнього процесу стали свідками, то вони мають повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась жертва булінгу чи ні.
2. Після отримання звернення дитини, відповідна особа інформує керівника закладу освіти у письмовій формі (заява) про випадок боулінгу.
3. Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує усі обставини булінгу. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. До складу комісії входять: педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера» (за згодою), керівник закладу та інші заінтересовані особи.
5. У разі якщо комісія не кваліфікує випадок як боулінг, а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.
6. За будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
на 2020/2021 н.р.
№ з/п | Заходи | Термін проведення | Відповідальний |
Нормативно-правове забезпечення | |||
1 | Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу | Упродовж року | Завідувач |
2 | Обробка матеріалів «Скриньки довіри» для батьків, педагогів, розгляд на засіданнях педагогічних рад, | 4 тиждень місяця | Вихователь-методист
|
3 | Невідкладне інформування, уразі виявлення випадку булінгу, відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» | У разі виявлення випадку | Завідувач |
Робота з педагогами та колективом | |||
4 | Круглий стіл з елементами тренінгу: «Проблема насильства над дітьми дошкільного віку» Обговорення мультфільму «Вірте у любов, вірте у Різдво» | вересень |
Вихователь Глушко С.М. |
5 | Консультація: «У нашій групі особливі діти» | жовтень | Вихователь Куликовська С.Б. |
6 | Психологічна вітальня «Майстерня успіху»: взаємодія вихователя з агресивними дітьми | грудень | Вихователь Духняк В.А. |
7 | Консультація: «Як розв’язати конфліктну ситуацію між дітьми» | січень | Вихователь-методист |
8 | Консультація: «Попередження насильства в сім’ї» | березень | Директор |
11 | Організація і проведення освітньо-правового тижня, конкурсу плакатів в межах освітньо-правового тижня | березень | Вихователь-методист |
9 | Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі | квітень | Директор Вихователь-методист |
10 | Тематичний брифінг з переглядом та обговоренням відео сюжетів для педагогів щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу | квітень | Директор |
Робота з дітьми | |||
14 | Психологічне вивчення дітей «групи ризику» | листопад | Педагоги інклюзивної групи |
15 | Бесіда «Мої права та обов’язки» | грудень | Педагоги |
16 | Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність | Протягом року | Педагоги |
18 | Перегляд мультфільму «Жив собі чорний кіт» | січень | Педагоги |
17 | Корекційно-розвивальне заняття з дітьми старших груп «Подорож до країни дружби» | лютий | Педагоги старших груп |
Робота з батьками | |||
19 | Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців | Протягом року | Педагоги |
20 | Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою) | Протягом року | Директор, вихователь – методист, педагоги |
22 | Практикум для батьків «Вправи спрямовані на розрядку гніву та агресії у дитини» | Квітень | Педагоги всіх вікових груп |
Права та обов’язки учасників освітнього процесу
стосовно протидії та запобігання булінгу (цькування)
Права | Обов’язок |
Здобувачі освіти (стаття 53) | |
· захист під час освітнього процесу від булінгу (цькуванню); · отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування). | · повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб |
Педагогічні працівники та інші особи, які залучаються до освітнього процесу (стаття 54) | |
· захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю | · повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб |
Батьки здобувачів освіти (стаття 55) | |
· подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу · вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу | · сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування); · виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти |
Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти
1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування) батьки, законні представники дитини, вихователль, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.
2. Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:
2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.
3. Результати службового розслідування викладаються в акті.
4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє відділ поліції та службу у справах дітей.
5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та доводиться до відома постраждалого.
6. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).
ЗРАЗОК
Заяви від батьків дитини (або особи, що їх замінює), або педагога, який став об’єктом булінгу (цькування) з боку іншої особи
Голові Комісії з розгляду
питань булінгу (цькування)
Директору ЗДО №1
Любов ГЛУШКО
_______________________
(ПІБ)
Домашня адреса_________
_______________________
_______________________
м.т.____________________
Заява
Я, ____________________, повідомляю про випадок, що стався з моєю дитиною, вихованцем (вихованкою) групи___ або зі мною (назва посади).
Детальний опис ситуації (зокрема: що відбулося, як часто вона трапляється та настільки довго триває): ________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прошу провести розслідування ситуації, що склалася.
Дата Підпис
Положення про комісію з розгляду випадків булінгу (цькування)
Снігурівського закладу дошкільної освіти №1 (ясла-садок)
Снігурівської міської ради
І. Загальні положення
.1. Положення про комісію з розгляду випадків булінгу (цькування)
закладу дошкільної освіти (далі - комісія) визначає її функції у
державно-громадській системі управління Снігурівського закладу
дошкільної освіти №1 (ясла-садок) Снігурівської міської ради
(далі – Снігурівський ЗДО №1).
1.2. Комісія є органом, створеним на основі єдності інтересів дітей,
батьків, педагогів щодо реалізації прав та обов’язків під час
організації їх життєдіяльності у закладі.
1.3. Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу,
які полягають у психологічному, фізичному, економічному,
сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів
електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи
неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників
освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна
шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого
1.4. Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) створюється
наказом директора Снігурівського ЗДО №1, в якому здобувають
освіту діти, а педагоги та батьки є учасниками освітнього процесу.
1.5. У своїй діяльності комісія керується Конституцією України,
Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» (із
змінами), Конвенцією ООН «Про права дитини», Законом України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
протидії булінгу (цькуванню)» та цим положенням, іншими
нормативно-правовими актами в галузі освіти та міжнародним
законодавством з прав дитини.
1. Склад комісії затверджує наказом директор Снігурівського ЗДО №1
(ясла-садок). Комісія виконує свої обов’язки на постійній основі.
2. Склад комісії формується з урахуванням основних завдань комісії.
Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше
ніж п’яти її членів.
До складу комісії входять педагогічні працівники, Снігурівського ЗДО
№1 (ясла-садок), представники Служби у справах дітей Снігурівської міської
ради та Снігурівського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та
молоді.
3. До участі в засіданні комісії за згодою залучаються батьки або інші
законні представники малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування),
а також можуть залучатися сторони булінгу (цькування), представники інших
суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.
4. Голова комісії організовує її роботу і відповідає за виконання
покладених на комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік
питань, що підлягають розгляду.
Голова комісії визначає функціональні обов’язки кожного члена комісії.
У разі відсутності голови комісії його обов’язки виконує заступник голови
комісії.
У разі відсутності голови комісії та заступника голови комісії обов’язки
голови комісії виконує один із членів комісії, який обирається комісією за
поданням її секретаря.
У разі відсутності секретаря комісії його обов’язки виконує один із членів
комісії, який обирається за поданням голови комісії або заступника голови
комісії.
5. Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та
матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколу
засідань комісії.
6. Член комісії має право:
− ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються випадку булінгу
(цькування), брати участь у їх перевірці;
− подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що
розглядаються;
− брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;
− висловлювати окрему думку усно або письмово;
− вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.
7. Член комісії зобов’язаний:
− особисто брати участь у роботі комісії;
− не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому
відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх
інтересах або інтересах третіх осіб;
− виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими
обов’язками, доручення голови комісії;
− брати участь у голосуванні.
ІІ. Мета, завдання, основні принципи діяльності комісії
2.1. Керівник Снігурівського ЗДО №1має забезпечувати створення у
закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від
насильства та булінгу (цькування), у тому числі:
· розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти,
їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видавати
рішення про проведення розслідування;
· забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та
психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які
вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу
(цькування);
· надавати соціальні та психолого-педагогічні послуги особам, які
постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або
вчинили булінг (цькування),
· повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної
поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу
(цькування) в закладі освіти.
· забезпечувати на своїх веб-сайтах відкритий доступ до правил
поведінки учасників освітнього процесу, плану заходів, спрямованих
на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду
заяв (з дотриманням конфіденційності) про випадки булінгу від
здобувачів освіти, їх батьків, працівників закладу.
2.2. Педагогічні працівники мають право на захист під час освітнього
процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі
булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від
пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
· зобов’язані повідомляти керівництво Снігурівського ЗДО №1про
факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних
працівників інших осіб, які залучаються до освітнього процесу,
свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали
від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення
булінгу (цькування).
2.3. Комісія:
· розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти,
їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення
про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду
випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами
проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
· забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-
педагогічних послуг учасникам освітнього процесу.
· повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної
поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу
(цькування) в закладі освіти.
· аналізує заходи для надання соціальних та психолого-педагогічних
послуг учасникам освітнього процесу, які постраждали від булінгу
(цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування)
2.4. Учасники освітнього процесу, які постраждали від булінгу мають
право:
· подавати керівнику заяву про випадки булінгу (цькування)
стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
· вимагати повного та неупередженого розслідування випадків
булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника
освітнього процесу;
· сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування
щодо випадків булінгу (цькування);
· виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків
булінгу (цькування) в закладі освіти
ІІІ. Принципи діяльності комісії:
3.1. Визначальними принципами діяльності є :
- повага до особистості та опора на позитивні якості;
- всебічне вивчення особистості, організація ефективної допомоги і
психолого-педагогічої підтримки;
- командний підхід - усі члени комісії беруть участь у оцінці ситуації
та приймають колективне рішення щодо застосування адаптацій,
модифікацій та додаткових засобів підтримки;
- активна співпраця з батьками або особами, що їх замінюють;
- конфіденційність та дотримання етичних принципів учасниками
комісії.
Додаток до Положення про
комісію з розгляду випадків
булінгу (цькування) в
Снігурівському ЗДО №1 (ясла-садок)
ПРОТОКОЛ №_____
засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)
в Снігурівському закладі дошкільної освіти №1 (ясла-садок)
Снігурівської міської ради
«___» ____________ 20___ р. Час ____ год ____ хв
Підстава: ____________________________________________________________
(від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу (цькування)
____________________________________________________________________
(стислий зміст заяви або повідомлення)
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Присутні:
Члени комісії (_____ осіб) згідно з наказом про склад комісії від ___________ №_______:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Інші особи (______ осіб):
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
СЛУХАЛИ:
І. Затвердження Порядку денного засідання
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
ІІ. Розгляд питань Порядку денного засідання 1
________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Розділ II доповнюється окремими сторінками.
ІІІ. Ухвалили рішення про 2
потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах
________________________________________________________________________________
(опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)
заходи для усунення причин булінгу (цькування)
________________________________________________________________________________
(опис заходів та відповідальні за їх виконання)
заходи виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)
________________________________________________________________________________
(опис заходів та відповідальні за їх виконання)
рекомендації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо
доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи
неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними
представниками
________________________________________________________________________________
(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)
рекомендації для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої
особи, яка стала стороною булінгу (цькування)
________________________________________________________________________________
(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)
Голова комісії ______________ ______________
(підпис) (ініціали, прізвище)
Секретар ______________ ______________
(підпис) (ініціали, прізвище)
Немає коментарів:
Дописати коментар